Na Krawcowym Wierchu – wycieczka Koła PTT w Oświęcimiu – 11.11.2017r.

Na polanie Krawcula

11 listopada siedmioro członków oświęcimskiego Koła PTT zdecydowało się wybrać w góry. Miejscem startu stała się Glinka – mała wieś położona w Beskidzie Żywieckim. Dotarliśmy tam zgodnie z planem około godziny 9:00. Po opuszczeniu pojazdów ruszyliśmy wcześniej ustaloną, nieoznakowaną trasą. Naszą wędrówkę zaczęliśmy asfaltową drogą, którą jednak szybko zamieniliśmy na wąską ścieżkę. Po minięciu starej kapliczki z 1889 roku weszliśmy w głąb lasu łatwym terenem. Sytuacja zmieniła się jednak, gdy zeszliśmy z wygodnego, leśnego traktu. Dalsza część drogi była bardziej wymagająca i męcząca. Przedzierając się przez liczne chaszcze i błoto dotarliśmy na szczyt Jaworzyny (1052 m n.p.m.). Po krótkim odpoczynku ruszyliśmy dalej zgodnie z planem praktycznie wzdłuż granicy polsko – słowackiej. Mijając kolejne szczyty takie jak: Smereków Mały, Solisko i Magurę doszliśmy do przejścia granicznego na Przełęczy Glinka. Następnie ruszyliśmy w kierunku celu naszej wycieczki czyli szczytu Krawcowego Wierchu (1084 m n.p.m.). Na tym odcinku szlak znowu zrobił się dość stromy i błotnisty, jednak po krótkiej wędrówce dotarliśmy na wzniesienie, gdzie naszym oczom ukazała się piękna panorama Beskidu Żywieckiego, a także długo oczekiwane schronisko. Po godzinnym posiłku wszyscy ruszyliśmy szlakiem w dół przez Kubiesówkę i po niecałych 2 godzinach dotarliśmy do samochodów, by ruszyć w drogę powrotną do domu.